על ידי יהודה » ה' ספטמבר 05, 2019 7:23 pm
"ובדין הוא שתהא חטאת חלב טעונה נסכים שלא יהא חוטא נשכר ומפני מה אינה טעונה שלא יהא קרבנו מהודר אבל חטאתו של מצורע ואשמו הטעונין נסכים לפי שאין באין על חטא"
והתוספות הקשו מבכור ומעשר ותירצו שהם לא באים בנדר ונדבה, אבל מה שבא על חטא היה ראוי לחייב אפילו שאינו בנדר ונדבה.
וקשה לי לפי זה מה טעם שחטאתו ואשמו של מצורע טעונים, הרי אינם באים בנדבה?
"ובדין הוא שתהא חטאת חלב טעונה נסכים שלא יהא חוטא נשכר ומפני מה אינה טעונה שלא יהא קרבנו מהודר אבל חטאתו של מצורע ואשמו הטעונין נסכים לפי שאין באין על חטא"
והתוספות הקשו מבכור ומעשר ותירצו שהם לא באים בנדר ונדבה, אבל מה שבא על חטא היה ראוי לחייב אפילו שאינו בנדר ונדבה.
וקשה לי לפי זה מה טעם שחטאתו ואשמו של מצורע טעונים, הרי אינם באים בנדבה?