על ידי חוטרא » ה' אוגוסט 22, 2019 6:11 pm
יש כאן קצת אי סדר באשכול הזה.
"רישום נישואין" - הוא חלק מהתהליך של רישום במשרד הפנים במצב האישי של האדם.
כל מדינה מנהלת רישום של אזרחיה, כולל רישום של נישואין וגירושין, כדי לדעת את מצבו האישי של כל אחד ואחד. והדבר נעשה בתהליך אזרחי במשרד ממשלתי או עירוני המופקד על זה. כאן תהליך הנישואין והגירושין בין יהודים כפוף לרבנות, והרבנות היא מוסמכת להנפיק תעודת נישואין ותעודת גירושין רשמית, שהיא משמשת אסמכתא למשרד הפנים לרישום המצב האישי.
כמו שמעשה הנישואין (חופה וקידושין) ומעשה הגירושין (גטין) נעשה על ידי מי שמוסמך ע"י הרבנות (או מי שהרבנות סומכת עליו), כך יש גם חובת "רישום" מוקדם, כדי שהרבנות תוכל לבדוק אם אכן מותרים הנישואין לזוג המבקש זאת.
בזה עוצרים בדרך-כלל נישואי כהן לגרושה (שבהמון העם יש רבים שאינם יודעים זאת) ופסולי חיתון אחרים, ולעתים נדירות גם נישואי אח-ואחות (כשהם מאומצים במשפחות שונות).
אכן, הקידושין והנישואין חלים ותופסים גם בלי הרישום, ובלי התעודה הרשמית של המדינה הניתנת כאמור ע"י הרבנות, אבל למען הסדר הטוב - שהוא ודאי נחוץ מאוד לאלו שאינם שומרי תורה ומצוות כדי לשמור במידת האפשר על נקיון היחוס וכשרותו - גם שומרי תומ"צ דואגים שהרישום שלהם יהיה מדויק.
אז מה הבעיה?!
יש כאן קצת אי סדר באשכול הזה.
"רישום נישואין" - הוא חלק מהתהליך של רישום במשרד הפנים במצב האישי של האדם.
כל מדינה מנהלת רישום של אזרחיה, כולל רישום של נישואין וגירושין, כדי לדעת את מצבו האישי של כל אחד ואחד. והדבר נעשה בתהליך אזרחי במשרד ממשלתי או עירוני המופקד על זה. כאן תהליך הנישואין והגירושין בין יהודים כפוף לרבנות, והרבנות היא מוסמכת להנפיק תעודת נישואין ותעודת גירושין רשמית, שהיא משמשת אסמכתא למשרד הפנים לרישום המצב האישי.
כמו שמעשה הנישואין (חופה וקידושין) ומעשה הגירושין (גטין) נעשה על ידי מי שמוסמך ע"י הרבנות (או מי שהרבנות סומכת עליו), כך יש גם חובת "רישום" מוקדם, כדי שהרבנות תוכל לבדוק אם אכן מותרים הנישואין לזוג המבקש זאת.
בזה עוצרים בדרך-כלל נישואי כהן לגרושה (שבהמון העם יש רבים שאינם יודעים זאת) ופסולי חיתון אחרים, ולעתים נדירות גם נישואי אח-ואחות (כשהם מאומצים במשפחות שונות).
אכן, הקידושין והנישואין חלים ותופסים גם בלי הרישום, ובלי התעודה הרשמית של המדינה הניתנת כאמור ע"י הרבנות, אבל למען הסדר הטוב - שהוא ודאי נחוץ מאוד לאלו שאינם שומרי תורה ומצוות כדי לשמור במידת האפשר על נקיון היחוס וכשרותו - גם שומרי תומ"צ דואגים שהרישום שלהם יהיה מדויק.
אז מה הבעיה?!